Bizzy bee

Det är inte klokt vad vi har hunnit med mycket den här veckan. Jag tycker hela våren har gått åt till underarbete i trädgården som ändå inte syns, men nu j-vlar har det tagit fart och vi kan äntligen få lön för mödan och se resultat! Den här veckan har vi klippt gräs, fixat grönsaksland och odlat, målat hela huset förutom baksidan, målat hussockeln och ändorna på stuprören, lagt tråd till automovern (gräsklipparen) runt halva trädgården, skyfflat jord och krattat ut, sått gräs fläckvis, byggt stomme till altan på baksidan och börjat bygga lock, klätt om stolarna i köket, planerat en kusinträff, planerat midsommar som ska firas hemma hos oss i goda vänners lag och grävaren har varit hit och fixat till kanterna på tomten och fyllt förrådsgrunden med grus. På dagarna har jag också hunnit jobba åt Sund!

Snacka om att jag är mör i kroppen och snacka om att jag är röd på ryggen och i knävecken! De har varit i solen hela dagen idag när jag stått på stegen. Nu kan vi ta midsommar med gott samvete. Jag har redan börjat med en lonken och den sitter väldigt fint!


Maken målar hus. Men det är faktiskt jag som har målat nästan hela
huset, han bara några få plankor :)



Färdigt målat! Altanen ska byggas in med vågrätt virke ännu och det
blir en trappa där vinkeln är bruten.



Altanen på baksidan. Där den är som högst ska den byggas in med
spaljé. Sammanlagt blir altanen närmare 140 kvm stor (!), inte för att
vi har storhetsvansinne utan för att vi har flera ytterdörrar som alla
kräver en utgång...



Odlingslådor a.k.a grönsakslandet! Här ska det bli sallad, rädisor,
ärter och annat gott! Längst fram står en björnbärsbuske.



Vid sidan av odlingslådorna, på grusrutan, ska det byggas ett 15 kvm
förråd. Om det blir i höst eller nästa vår vet vi inte ännu.


Jag har också fått i uppdrag att tillverka inbjudnings- tackkort, festprogram och placeringskort åt grannarna som gifter sig i augusti. Förra veckan gjorde jag 32 inbjudningskort tillsammans med den blivande bruden. De blev väldigt lika våra egna inbjudningskort till vårt bröllop, men ett vinnande koncept...




Till sist vill jag önska er alla en RIKTIGT TREVLIG MIDSOMMAR! Ta hand om er och håll tummarna för att det vackra vädret är här också imorgon...!



Kommentarer
Postat av: Linda

ja herregud va ni hållit på. Får ta en guidad rundtur i morgon =)

2010-06-24 @ 21:27:20
URL: http://lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Det ska väl gå för sig! :)

2010-06-24 @ 21:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0