Midsommarafton

Midsommarafton känns mycket lyckad! Vad skönt det är när något har planerats och sedan blivit bra. I år firade vi hemma hos oss tillsammans med familjen E-J och min bror med sambo. Jag kände mig skeptisk innan, var lite småorolig för att det inte skulle bli roligt att vara på landbacken, i synnerhet vid dåligt väder. Men vädret blev bra, alldeles perfekt egentligen och vi hade trevligt på altanen.


Midsommarstången reses på Solbacka i Saltvik.


Make, bror Dan, sambo Susanna, Dan och Ebba.


Ebba som inte var allt för intresserad av kransen.


Ringdans runt midsommarstången.


Ebba dansar med maken


Härligt goda midsommarmat!


Och kubb förstås!




Emil på kvällskvisten.

Idag ska jag baka en paj. Gårdagens gäster kommer nämligen tillbaka för fika och uppätning av matresterna. Imorgon blir det båtutfärd med grannarna i de två närmaste husen, om vädret tillåter. Jag har inte varit ut med båt på flera år och längtat lika länge. Hoppas det blir av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0