Bröllop 11 augusti 2007

Efter funderande på kommande bröllopsmässa och underkjolar känner jag för att lägga upp några bilder från vårt bröllop. 11 augusti i år är det 3 år sedan vi gifte oss. Det är helt otroligt.

Det var en av årets varmaste dagar, så svettigt att det faktiskt var gäster som både åkte hem och duschade mellan vigseln och festen och sådana som åkte hem och hämtade en ny skjorta. Allt var perfekt, det hade inte kunnat bli bättre. Att gifta mig är det bästa och roligaste jag gjort. Upplevelsen i att gifta sig är stark, allvaret i handlingen förstärker det som redan skulle vara roligt och spännande också i andra situationer.


Här var jag galet nervös. Jag kunde inte ens le.


Jon Lindeman var präst och vi befann oss i Finströms kyrka


Min syster Tessan som brudnäbb och kusin och vän Emilia som
brudtärna



På kyrktrappan




Inte en så bra bild annars, men ni ser en skymt av släpet på min
klänning.





I bilen på väg till festen på Hammarbo


Skål med alla gäster


Duktiga toastmadame Malin


Strax under 100 gäster


Hammarbo. Toastmadame kallar in gästerna med en liten klocka
efter andpauserna och alla går lydigt in



Tårta


Första dansen, Metallicas "Nothing else matters" omgjord av Högtryck.
Finaste stunden på hela bröllopet.


Det är alltså den här klänningen jag får ha på mig igen om jag är med på modevisningen på bröllopsmässan. Det kommer väcka trevliga minnen till liv.


Kommentarer
Postat av: Arlene

Du var så himla vacker den där dagen och det var ett jättefint bröllop! Och jo, jag minns mycket väl hur varmt det var! Men det åskade ju och spelade fan på natten så det var väl därför...

2010-03-03 @ 09:20:45
Postat av: Linda E-J

fin fint hörru. ska bli kul att se dig i klänningen igen eftersom jag knappt kommer ihåg nåt =) men sen var vi ju bara på en blixtvisit till kyrkan oxå =)

2010-03-03 @ 14:21:08
URL: http://www.lellesliv.blogspot.com/
Postat av: Emy

Jättefina bilder! =)

2010-03-03 @ 19:56:58
Postat av: Minna

Roligt hade vi! :)

2010-03-03 @ 20:09:36
Postat av: Ramona

:) ni var så fina!! Härligt att vi kunde vara med och delta på den finaste stunden på bröllopet :=)



Kram

2010-03-04 @ 12:08:12
Postat av: Jonna

Ramona: ja, haha, man kan ju säga att ni hade rätt stor inverkan i den stunden :) Att ni kunde göra just den låten var verkligen toppen! Har ni fått möjlighet att spela den på flera bröllop efteråt?

2010-03-04 @ 13:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0