Inredning

Jag sydde gardinerna till vardagsrummet igår. I princip varje gång jag syr något så mäter jag fel. Så också denna gång, jag klippte båda gardinlängderna 10 cm för korta! Suck! Jag skulle allvarligt talat behöva gå en kurs i logiskt tänkande med inriktning matematik. Som tur var gick gardinerna att rädda (gissa om jag svor högt innan jag insåg att det gick?!) genom att sy dem 2 cm för korta och helt ta bort rynkkanten som skulle har varit ovanför stången. De ser ju lite märkliga ut nu då förstås eftersom de hänger bredvid vita gardiner som har rynk. I alla övriga fall blev gardinerna riktigt fina, jag tycker de passar där de hänger. Så här ser tyget ut:



Vi har en ljusbeige matta i vardagsrummet, inköpt när vi flyttade in i huset av svärisarna. Det är en fin matta, men det känns för blekt till de vita väggarna. Idag har jag beställt den här Terracottafärgade mattan från Ellos:



Och två sådana här fönsterlampor till matrummet:



Jag passade även på att beställa nya sängkläder. Vit spets för den lite gammaldags känslan som jag nu siktar mot:



Vår lilla toalett är i dagsläget alldeles för blek. Där har vi vitt kakel med vita fogar och vitt klinkersgolv med gråa fogar samt en lodräd rand med grön glasmosaik snett bakom toaletten. Jag har inrett med grönt men kommit fram till att där behövs ännu mer mysfaktor. Jag ska sy en ny gardin dit, en längd i kanske grönt, mörkrosa/brunt och ett omtag i guld. På väggen ska jag hänga en blomampel (en sån halv trekant som hänger mot väggen) och två vägghyllor i mörkt trä med dekoration på. Jag beställde två vägghyllor från Ellos idag. Kan hända är de "too much" men det är ju inte värre än att jag får skicka tillbaka dem:






Kommentarer
Postat av: Linda

Det var ju bra att du fick gardinerna sydda nu då, det blir lite mer vårkänsla med dem än med de förra... :) Och den där mattan kommer bli perfa tror jag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0