Så skönt med regn

Det regnar idag. Så skönt. Jag känner mig helt impregnerad av sol och längtar efter att sätta mig i soffan under en filt, äta godis och se på en bra film. Vi har Avatar, kanske det är dags för den 3 timmar långa filmen idag.

Maken kom hem inatt, också det är skönt. Det känns som om jag har tagit hand om Ebba själv en hel livstid. Jag behöver lite avlastning, någon annan som städar efter hennes vilda matorgier, tvättar bajs och vyssjar till sömns. Som förälder måste man alltid orka, oberoende av hur trött man är, även om man har lust att göra någonting annat. Förra natten var hon vaken och skrek mellan kl. 1-5.15, då hade jag lust att säga upp mig, speciellt som jag var ensam hemma. Hon vaknade halv tio morgonen efter, alltså igår, pigg som en mört. Jag kände mig mera trött.

Trots tyngden så önskar jag dock inget annat. Vad glad jag är för Ebba. Glada, mjuka, älsklings-Ebba. Vad vi ska leka i sommar, gunga ännu mer och äta lite sand på stranden.

Här kommer en bild från fredagens tur till Kastelholm. Vi promenerade runt slottet tillsammans med kusin L och drack medhavt kaffe och åt bullar på en bänk på vägen.


Kommentarer
Postat av: Pamela

Ja ibland vill man bara säga upp sig från allt. Men som du säger, man ska orka som mamma bara. Och även om det känns jobbigt många gånger så ångrar man inte sina barn. Det är ju det bästa man har! =)

2010-05-23 @ 18:41:47
Postat av: Linda

jag kan nästan inte se mig mätt på den där bilden! lilla ebba är så ljuvlig! :)

Postat av: Jonna

Linda: det måste vara hatten som gör det! :) Det är samma med mig, jag ser på bilden om och om igen, på något sätt utstrålar den kärlek tycker jag!

2010-05-24 @ 11:02:34
Postat av: Linda

ja och jag tycker att dom där små ostadiga benen som är så himla gulliga ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0