Vårstress och klädförsäljning

Jag blir lite lätt stressad av det faktum att vår och sommarsäsongen är så kort, det är mycket som ska hinnas med. Igår var jag i varje fall och gjorde ungefär 712 000 ärenden, bland annat köpte jag olja till altanen och utemöblerna och besökte den nya trädgårdsbutiken Solfrukt där jag inhandlade kogödsel till bärbuskarna och lyckades få första tjing på 8 pallkragar (odlingslådor) som väntas komma nästa vecka.

Jag oljade sedan utemöblerna, deklarerade och dirigerade maken när han byggde en trädgårdskompost och en sypall. Vi har en förhöjd bänk i tvättrummet där det är meningen att jag ska sy, men jag har inte nått ner till golvet med fötterna förrän nu när jag har en pall...

Jag har lagt in en massa kläder till försäljning i tidningarna. Jag köpte en hel del kläder efter graviditeten, helt enkelt för att inte behöva gå naken, men de är ju ohjälpligt stora nu då förstås. Många paltor är använda en gång eller helt nya, så de är rena fyndet för den som köper. Maken har blivit större och kan inte ha sina kläder så en del av hans kläder säljer vi också. Även golfbag, klubbor och skor har jag till försäljning. Jag har insett att det inte blir något av min golfkarriär.


Svart golfbag "Open" med handduk använd 5-6 gånger
samt golfklubbor för nybörjare (lång dam eller herre)
använda 2 säsonger. 70€.



Golfskor dam använda 5-6 gånger, storlek 39. 15€.


Ballerinaskor, storlek 40. Aldrig använda. 8€.


Amningskudde, aldrig använd. Nypris 399 kr. 20€.


Snapsglas 7 st. med bricka. Aldrig använda, i
förpackning. 8€



Dokumenthållare. Aldrig använd. 4€.


Humorböcker, svenskspråkiga. I nyskick. 3€/st.


Lång tjock ylle/akryl halsduk. Aldrig använd. 4€.


Bruna strumpbyxor M och L, aldrig använda. 4€/pak.


Linne, storlek 42, aldrig använt. Jag kommer inte
ihåg exakt vad det kostade, kanske 50-60 €. 18€.



T-skjorta herr, storlek M. Använd ett fåtal gånger. 5€.


Svart figursydd herrskjorta, Jack & Jones, storlek M,
använd 1 gång. 8€.





Svart figursydd herrskjorta, storlek M, använd 2
gånger. 6€.



Brunrandig figursydd herrskjorta, storlek M. 4€.

Resten av kläderna som jag satte in för försäljning hoppas jag att jag fått en köpare på idag, om inte så lägger jag in dem på bloggen senare.

Kommentarer
Postat av: JessicaS

Hej!

Ballerinorna (?) gillade jag, är det stora/små i storleken eller "som vanligt"? Och är de väldigt hårda eller bra att gå i?

2010-05-04 @ 18:22:45
Postat av: Jonna

Jessica: de passade inte mina fötter. Jag trodde de skulle göra de när jag köpte dem, men mina fötter var då så ömma och svullna efter en dags shopping att jag misstog mig. De är jättefina så det är synd att jag inte kan ha dem. De är inte mjuka, men blir säkert efter att man gått i dem. Jag har ibland 39 och ibland 40 på skor, så kanske dessa är rätt små 40:or. Vad har du för storlek? Du får gärna komma hit och pröva dem, inget köptvång för det! Jag är hemma onsdag och torsdag både dag och kväll, till helgen är vi bortresta.

2010-05-04 @ 18:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0