Gabriel Erik Randelin

Idag döptes Gabriel Erik Randelin, min brorson. Dopet hölls i hemmet i Eckerö av prästen Maria Båsk. Det var trevligt att träffa alla kusiner igen och smörgåstårtan var mycket god :) Efter dopet följde familjen med hem till oss och åt middag och för en stund sedan åt vi ännu mera smörgåstårta. Nu är jag mätt och har ont i magen.


Föräldrar, gudföräldrar och präst.




När är du så här avslappnad? :)


Några trevliga kusiner.


En hel del presenter.


Jag hann laga ett kort till dopet också, med nöd och näppe. Så här ser det ut:


Jag tillverkade en mall till själva dräkten, ritade av den på ett
dubbelsidigt mönsterpapper och klippte till. Fickorna är jeanstyg som
jag vikt, strykt och limmat. Kanterna är chalkade, i knapparna har
jag sytt tråd och sedan limmade jag fast dem. Hjärtana runt kanterna
är ett band som är limmat. Nallen har jag ritat av, färglagt med
Promarkers pennor och halvpärlorna är självhäftande. Nallen sitter
på 3D-kuddar och lim.



Texten är utskriven på datorn och lapparna limmade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för middagen och de jätte fina kortet och presenten! Gabriel tackar oxå förstås :)

2010-09-26 @ 21:07:53
Postat av: Jonna

Vassegod(a)!

2010-09-26 @ 21:21:37
Postat av: Minna

Jonna, var eeee duuuu? Saknar dina blogginlägg... kram

2010-10-27 @ 18:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0